Pierwszy nasz system RPG który ukazał się drukiem i przy okazji zgarnął nagrodę w konkursie Rzut na Inicjatywę 2. Druga znacznie rozszerzona edycja jest w przygotowaniu.
Fobium: Compendium Maleficarum
Systemem RPG z elementami gry karcianej. Gracz wciela się w rolę inkwizytora przybywającego do miejsca, w którym zagnieździł się demon. Za pomocą przesłuchań, rytuałów oraz zwykłej dedukcji stara się znaleźć osoby opętane i sposób działania demona. Bohater gracza w czasie śledztwa próbuje znaleźć informacje takie jak imię demona, poddać egzorcyzmowi opętanych, ale też znaleźć sojuszników w społeczności, dowiedzieć się o zdarzeniach (często ukrywanych), jakie mogły przyzwać demona. Proces inkwizycji charakteryzuje się specjalnymi procedurami, a jego przebieg reprezentują karty zagrywane przez gracza. Wśród nich mamy podstawowe zagrania: przesłuchania, czy mszy oraz rzadsze: rytuałów czy sojuszników. Talia inkwizytora jest przygotowywana przez gracza przed sesją, zwykle w oparciu o list zawiadamiający o pojawieniu się złego, adresowanych do postaci. Swoją talią dysponuje też demon - w jej skład wchodzą opętania, magiczne efekty czy przywołanie diabelnych sług.
Święto Śniegu
Scenariusz wprowadzający do gry Compedium Maleficalrum
Postać gracza, wędrująca przez zaśnieżone krainy północy,
trafia do twierdzy księcia Henryka II von Bock. Jej przybycie następuje w dniu
złowrogiego święta śniegu- dnia ukochanego przez demony. Zamek księcia jest w
większości opanowany przez poddanych Zimowego Plugawca, pragnącego za pomocą
pradawnego rytuału zwiększyć swą moc. Postać gracza ma okazje pokrzyżować te
plany i jednocześnie odkryć zapomnianą historię Św. Judy - patrona walki z
demonami w dniu Święta Śniegu.
Ilustracja:
Caspar David Friedrich- Winter Landscape with Church
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Caspar_David_Friedrich)
Komentarze
Prześlij komentarz