Przejdź do głównej zawartości

Archiwum Projektów: Compedium Maleficalrum

Pierwszy nasz system RPG który ukazał się drukiem i przy okazji zgarnął nagrodę w konkursie Rzut na Inicjatywę 2. Druga znacznie rozszerzona edycja jest w przygotowaniu.



Fobium: Compendium Maleficarum


Systemem RPG z elementami gry karcianej. Gracz wciela się w rolę inkwizytora przybywającego do miejsca, w którym zagnieździł się demon. Za pomocą przesłuchań, rytuałów oraz zwykłej dedukcji stara się znaleźć osoby opętane i sposób działania demona. Bohater gracza w czasie śledztwa próbuje znaleźć informacje takie jak imię demona, poddać egzorcyzmowi opętanych, ale też znaleźć sojuszników w społeczności, dowiedzieć się o zdarzeniach (często ukrywanych), jakie mogły przyzwać demona. Proces inkwizycji charakteryzuje się specjalnymi procedurami, a jego przebieg reprezentują karty zagrywane przez gracza. Wśród nich mamy podstawowe zagrania: przesłuchania, czy mszy oraz rzadsze: rytuałów czy sojuszników. Talia inkwizytora jest przygotowywana przez gracza przed sesją, zwykle w oparciu o list zawiadamiający o pojawieniu się złego, adresowanych do postaci. Swoją talią dysponuje też demon - w jej skład wchodzą opętania, magiczne efekty czy przywołanie diabelnych sług. 





  • Podręcznik
  • Dodatki: plansza i karty

  • Święto Śniegu

    Scenariusz wprowadzający do gry Compedium Maleficalrum

    Postać gracza, wędrująca przez zaśnieżone krainy północy, trafia do twierdzy księcia Henryka II von Bock. Jej przybycie następuje w dniu złowrogiego święta śniegu- dnia ukochanego przez demony. Zamek księcia jest w większości opanowany przez poddanych Zimowego Plugawca, pragnącego za pomocą pradawnego rytuału zwiększyć swą moc. Postać gracza ma okazje pokrzyżować te plany i jednocześnie odkryć zapomnianą historię Św. Judy - patrona walki z demonami w dniu Święta Śniegu.


    Ilustracja: Caspar David Friedrich- Winter Landscape with Church (http://pl.wikipedia.org/wiki/Caspar_David_Friedrich)

    Komentarze

    Popularne posty z tego bloga

    Erpegi na pierwszy raz

    „To tego jest aż tyle?” to mnie uświadomiło do końca. Pokazywałem relatywnie nowemu graczowi podręcznik do Warhammera i zrozumiałem, że wprowadzanie nowych ludzi do rpg nie może się odbywać jak za czasów szkolnych. Długie i skomplikowane zasady, konieczność znajomości settingu i długość rozgrywki, powodują że gry fabularne mają (zwykle słuszną) opinie rozrywki o bardzo wysokim progu wejścia. Jedną z inspiracji do napisania tej pracy była próba, pokazania rpg osobom zupełnie „niefantastycznym” (w dodatku z doskoku), podczas oceny i testowania prac na konkursach Rzut na Inicjatywę oraz Game Chef . Drugą inspiracją była długa dyskusja podczas ostatniej Zjavy z cyklu „ Porozmawiajmy o rpg ”. Poniżej kilka pomysłów na pierwszy krok w świat gier fabularnych oraz mniej oczywiste kontynuacje. Skupiam się głownie na grach polskich, jak macie jeszcze jakieś godne polecenia gry - piszcie w komentarzach. Nuda, co? Chcecie w coś pograć? Oczywiście jedną z możliwości wprowadzenia nowych osób w

    Archiwum Projektów: Warhammer

    Podobnie jak większość fanów RPG swoją przygodę rozpoczynaliśmy właśnie od WFRP. Pomimo upływu lat znajome zasady i mroczny, klimatyczny świat wciąż przyciągają do siebie (update 2023 - dalej tak się dzieje). Jeśli chodzi o projekty konkursowe to Tzeentch nie był dla nas łaskawy, ale wierzymy że jeszcze się to zmieni.

    Archiwum Projektów: Neuroshima

    Neuroshima czyli nasza ulubiona polska gra fabularna w klimacie postapokalipsy. Jej pojemna konwencja zachęcała do stworzenia różnorodnych scenariuszy i tekstów. Mieliśmy również moment fascynacji grą planszową Neuroshima Hex oraz bitewniakiem Nueroshima Tactics ( blog o kampanii ). Poniżej prezentujemy nasze prace wysłane na konkursy oraz opublikowane w czasopismach.  EKSODUS Scenariusz, wyróżniony na konkursie Quentin 2012 Bohaterowie w scenariuszu wcielają się w członków rady osiedla Mink Creek nad którym zebrały się czarne chmury. Ze względu na szykującą się inwazje molocha, posterunek cieszący się sporym szacunkiem w okolicy. Polecił natychmiastową ewakuacje mieszkańców obozu przejściowego. Znajduje się on w Preston - około dwóch tygodni drogi. Przygoda opisuje wybory i trudności podróży, jakich doświadczy społeczność oraz same postacie graczy. Scenariusz przeznaczony jest dla 3-5 graczy. Akcja przygody dzieje się w świecie gry Neuroshima, a przeznaczona jest