Przejdź do głównej zawartości

Archiwum Projektów: Warhammer


“Scenariusz oparty jest na udziale dwóch drużyn: ludzi oraz Skavenów. Szczuroludzie kierowani wizją Szarego Proroka przygotowują się do ataku mającego przynieść im niewolników i względy Rogatego Szczura. Ich celem jest zbadanie dróg inwazji, odkrycia potencjalnych sojuszników oraz wywołanie waśni wśród ludzi – mieszkańców Oberseert.


Został on nadesłany na konkurs Erpegowego Piekiełka "Letnia gawęda". 

Podobnie jak większość fanów RPG swoją przygodę rozpoczynaliśmy właśnie od WFRP. Pomimo upływu lat znajome zasady i mroczny, klimatyczny świat wciąż przyciągają do siebie. Jeśli chodzi o projekty konkursowe to Tzeentch nie był dla nas łaskawy, ale wierzymy że jeszcze się to zmieni.


Festyn w Oberseert

Pierwsze wyróżnienie w XIX edycji konkursu Quentin.

Awanturnicy początkowo nie są świadomi istnienia niebezpieczeństwa czyhającego w kanałach miasta. Zaangażowani w rywalizację między kupcami a hrabią odliczają dni do lokalnego święta i festynu. Z czasem odkrywają czające się pod ziemią zagrożenie. Od postępowania obu drużyn zależy los zarówno Oberseert, jak i gniazda szczurów mieszczącego się pod nim.”

 

Kraniec Imperium

https://2.bp.blogspot.com/-6IrSZBszTcA/W7sakDk8rDI/AAAAAAAAB80/7BGpVj6cQIEgdAcLucre0I3BFbtWT1cuQCLcBGAs/s1600/kraniec.jpgTemat konkursu potraktowaliśmy jako podstawę pracy. Kamienne pustynie, wzgórza i spalone stepy granic Imperium - klimat przeklętego lata w Ostmark. Drugim filarem scenariusza są konflikty społeczności w które zostaną zaplątane postacie - religijne, społeczne oraz polityczne. Przygodę można rozegrać w ciągu 1-3 sesji ponieważ zawiera opcjonalne epizody.

LINK: TUTAJ

 

Trzy Wizyty 

Zwycięska praca w V edycji Konkursu Elektorskiego, organizowany przez oficalny fb WFRP.
 
Akcja tego krótkiego scenariusza  rozpoczyna się od typowego dla podróżujących traktami Starego Świata zdarzenia - pada deszcz, zbliża się wieczór a do następnej karczmy jest jeszcze kawał drogi. Na szczęście na wzgórzu nieopodal lasu widać światła ludzkiej siedziby...

W ciągu jednej nocy na odpoczynek w dworku myśliwskim przybywają kolejne osoby. Najpierw łowca czarownic i wiedźma, którzy okazują się uciekającą parą. Następnie biczownicy, burzący elegancki plan kochanków. W końcu na miejsce przybywa pościg za młodą dziewczyny. Spiętrzenie kłamstw, porywczości oraz zbieg okoliczności szykuje dramatyczne wydarzenia.

 
 

Słowo kapłana

Rozbudowany scenariusz/kampania dla 2-4 graczy, oparty na systemie WFRP edycja 2.

Scenariusz bazowo można rozegrać w czasie pięciu sesji lub rozbudować go w kampanię uwzględniając misje opcjonalne. Do tekstu głównego dołączone są gotowe postacie (choć oczywiście można stworzyć własne, jeśli uwzględni się wymagania przygody), porady dotyczące prowadzenia, oraz dodatki zawierające charakterystyki, magiczne przedmioty, misje poboczne i liczne dodatkowe informacje.


Strona konkursu Quentin 

Link do PDF

Na północ!

Kampania „Na północ!” składa się ze scenariuszy Trakt Cesarski oraz Bagno- w systemie Warhammer Fantasy Roleplay ed. 2.


Przeznaczone są dla drużyny 2-4 graczy. Scenariusze powinny zająć trzy dłuższe sesję, trwające około 5 godzin lub cztery krótsze. Do tekstu głównego dołączone są postacie graczy oraz tło i zasady specjalne dotyczące działania niewielkich oddziałów wojskowych. Scenariusz domyślnie opiera się o przygotowane już postacie- jednak możliwe jest również użycie innych (propozycję ich wprowadzenia są również podane) i pominięcie personalnych wątków. Fabuła Traktu stanowi prolog scenariusza Bagno lecz mogą być one rozgrywane oddzielnie.


Do ściągnięcia: Tutaj



Obietnice demona

Jest to scenariusz dla 3 graczy, oparty na systemie Warhammer ed. 2.

Trójka awanturników dociera w nocy do ruin strażnicy, uciekając przed burzą. Kążdy z nich skrywa tajemnice. Scenariusz można rozegrać w czasie jednej dłuższej sesji (około 5h). Do tekstu dołączone są gotowe postacie. Możliwa jest rywalizacja pomiędzy graczami w trakcie scenariusza.

Link do PDF



Moralitety Szalonego Księcia


Scenariusz opisujący przenikanie się światów- karczmy terroryzowanej przez szalonego władcę i moralitetów tworzonych przez bohaterów graczy. Zabawa konwencją z elementami świata Warhammera. Przygoda może być "jednostrzałówką" lub pobocznym epizodem w czasie większej kampanii.

Link do PDF


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Erpegi na pierwszy raz

„To tego jest aż tyle?” to mnie uświadomiło do końca. Pokazywałem relatywnie nowemu graczowi podręcznik do Warhammera i zrozumiałem, że wprowadzanie nowych ludzi do rpg nie może się odbywać jak za czasów szkolnych. Długie i skomplikowane zasady, konieczność znajomości settingu i długość rozgrywki, powodują że gry fabularne mają (zwykle słuszną) opinie rozrywki o bardzo wysokim progu wejścia. Jedną z inspiracji do napisania tej pracy była próba, pokazania rpg osobom zupełnie „niefantastycznym” (w dodatku z doskoku), podczas oceny i testowania prac na konkursach Rzut na Inicjatywę oraz Game Chef. Drugą inspiracją była długa dyskusja podczas ostatniej Zjavy z cyklu „Porozmawiajmy o rpg”. Poniżej kilka pomysłów na pierwszy krok w świat gier fabularnych oraz mniej oczywiste kontynuacje. Skupiam się głownie na grach polskich, jak macie jeszcze jakieś godne polecenia gry - piszcie w komentarzach. Nuda, co? Chcecie w coś pograć?Oczywiście jedną z możliwości wprowadzenia nowych osób w hobby je…

Quentin 2054

Jeśli do roku 2054 Moloch nie zbierze się w sobie, kosmici porzucą idee fixe aby nas napaść, a rpg nie zdąży umrzeć będziemy mieli 50 edycję konkursu na najlepszy scenariusz do gier fabularnych Quentin. Ponieważ w tym roku mamy również okrągłą liczbę opracowałem różne możliwości rozwoju konkursu.
Format pracy Jedną z najbardziej burzliwie omawianych przez komentatorów kwestii jest rola rysunków oraz składu tekstu na ocenę jurorów. Pomijam tutaj kwestię, że tworzenie scenariuszy do tego czasu może zostać już całkowicie zautomatyzowane (co zapewne wymusi dodanie do opisu oprócz „najlepszy, niepublikowany” także członu „napisany przez człowieka”). Różnice w formie będą z biegiem czasu narastać powodując, że konieczne będzie opowiedzenie się kapituły za jakimś rozwiązaniem.  Możliwości widzę kilka:
- Konserwatywna Scenariusz będzie musiał mieć formę tekstu, z liczbą grafik nieprzekraczających pewnej stałej wartości lub zależnej od długości tekstu. W formie całkowicie konserwatywnej będzie t…

Fanowskie zasady życia codziennego i walki małych oddziałów armii Imperium

Poniższy materiał przygotowałem na potrzeby kampanii "Na Północ!" lecz są one dosyć uniwersalne oraz proste. Opisują one mechanicznie aspekty życia codziennego, przemarszów czy walk niewielkich oddziałów. Oprócz walki taki wybór tematu sesji oznacza zagłębienie się w różnych aspektach dowodzenia - od trudności społecznych jak konflikty szlachty z pospólstwem, oficerów z szeregowymi żołnierzami, konfliktu i ambicji wewnątrz drużyny po zabawę w zarządzanie - tempo poruszania się, rozdział zapasów itd.  Przywiązanie BG do tych zbiorowych BNów może być źródłem ciekawej zabawy. Większość trudności - brutalna walka, okropna pogoda, zmęczenie oraz wściekłość na towarzyszy będzie jednocześnie udziałem BG oraz prostych żołnierzy. Doskonały i pełny opis życia w prostych wojskowych w Warhammerze znajduje się w kampanii „Władca Zimy”.

Zasady przydadzą się do łatwiejszego kontrolowania gry, gdy w waszej kampanii bohaterowie graczy będą pełnić role dziesiętników  piechoty czy kapitanów n…