Przejdź do głównej zawartości

Archiwum Projektów: Neuroshima

Neuroshima czyli nasza ulubiona polska gra fabularna w klimacie postapokalipsy. Jej pojemna konwencja zachęcała do stworzenia różnorodnych scenariuszy i tekstów. Mieliśmy również moment fascynacji grą planszową Neuroshima Hex oraz bitewniakiem Nueroshima Tactics (blog o kampanii). Poniżej prezentujemy nasze prace wysłane na konkursy oraz opublikowane w czasopismach. 


EKSODUS

Scenariusz, wyróżniony na konkursie Quentin 2012

Bohaterowie w scenariuszu wcielają się w członków rady osiedla Mink Creek nad którym zebrały się czarne chmury. Ze względu na szykującą się inwazje molocha, posterunek cieszący się sporym szacunkiem w okolicy. Polecił natychmiastową ewakuacje mieszkańców obozu przejściowego. Znajduje się on w Preston - około dwóch tygodni drogi. Przygoda opisuje wybory i trudności podróży, jakich doświadczy społeczność oraz same postacie graczy.

Scenariusz przeznaczony jest dla 3-5 graczy. Akcja przygody dzieje się w świecie gry Neuroshima, a przeznaczona jest do prowadzenia w mieszaninie kolorów rtęci oraz stali. Rtęć oznacza prowadzenie w klimacie grozy i strachu. Stal to walka i praca o lepsze jutro: tutaj o przetrwanie społeczności. Dozowanie ich daje możliwość zmiany nacisku na pewne elementy w przygodzie w zależności od tego, jakiego rodzaju zabawy chcą gracze. W zależności od tempa gry scenariusz można podzielić na 2-3 sesje.




TIXA

Scenariusz który zapewnił zwycięstwo w konkursie Kryształowy Smok.

Tixa to brutalna walka o przetrwanie w neuroshimowym więzieniu, w którym do gry włączył się nowy, niespodziewany zawodnik. Postacie graczy po doprowadzeniu więźnia politycznego z NY dostają od naczelnika więzienia Tixa zlecenie. Jest to zadanie infiltracji środowiska więźniów w celu odkrycia źródła wycieku informacji na zewnątrz. Otrzymują też konkurencyjną ofertę od zastępcy - źródło należy zabić, nie informując naczelnika.




Rok 2020

Powstanie Molocha: co o nim wiemy?  czyli analiza historyczna w świecie Neuroshimy

Publikacja stanowi streszczenie wniosków z prac stworzonych przez wydział Historii Uniwersytetu Columbia pod prowadzonych patronem prezydenta Philipa Collinsa.

Artykuł zamieszczony w czasopiśmie Gwiezdny Pirat opisuje przyczyny takiej skuteczności działania molocha, a druga opisuje wydarzenia z września 2020 roku.





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Erpegi na pierwszy raz

„To tego jest aż tyle?” to mnie uświadomiło do końca. Pokazywałem relatywnie nowemu graczowi podręcznik do Warhammera i zrozumiałem, że wprowadzanie nowych ludzi do rpg nie może się odbywać jak za czasów szkolnych. Długie i skomplikowane zasady, konieczność znajomości settingu i długość rozgrywki, powodują że gry fabularne mają (zwykle słuszną) opinie rozrywki o bardzo wysokim progu wejścia. Jedną z inspiracji do napisania tej pracy była próba, pokazania rpg osobom zupełnie „niefantastycznym” (w dodatku z doskoku), podczas oceny i testowania prac na konkursach Rzut na Inicjatywę oraz Game Chef. Drugą inspiracją była długa dyskusja podczas ostatniej Zjavy z cyklu „Porozmawiajmy o rpg”. Poniżej kilka pomysłów na pierwszy krok w świat gier fabularnych oraz mniej oczywiste kontynuacje. Skupiam się głownie na grach polskich, jak macie jeszcze jakieś godne polecenia gry - piszcie w komentarzach. Nuda, co? Chcecie w coś pograć?Oczywiście jedną z możliwości wprowadzenia nowych osób w hobby je…

Fanowskie zasady życia codziennego i walki małych oddziałów armii Imperium

Poniższy materiał przygotowałem na potrzeby kampanii "Na Północ!" lecz są one dosyć uniwersalne oraz proste. Opisują one mechanicznie aspekty życia codziennego, przemarszów czy walk niewielkich oddziałów. Oprócz walki taki wybór tematu sesji oznacza zagłębienie się w różnych aspektach dowodzenia - od trudności społecznych jak konflikty szlachty z pospólstwem, oficerów z szeregowymi żołnierzami, konfliktu i ambicji wewnątrz drużyny po zabawę w zarządzanie - tempo poruszania się, rozdział zapasów itd.  Przywiązanie BG do tych zbiorowych BNów może być źródłem ciekawej zabawy. Większość trudności - brutalna walka, okropna pogoda, zmęczenie oraz wściekłość na towarzyszy będzie jednocześnie udziałem BG oraz prostych żołnierzy. Doskonały i pełny opis życia w prostych wojskowych w Warhammerze znajduje się w kampanii „Władca Zimy”.

Zasady przydadzą się do łatwiejszego kontrolowania gry, gdy w waszej kampanii bohaterowie graczy będą pełnić role dziesiętników  piechoty czy kapitanów n…

Archiwum Projektów: Warhammer

“Scenariusz oparty jest na udziale dwóch drużyn: ludzi oraz Skavenów. Szczuroludzie kierowani wizją Szarego Proroka przygotowują się do ataku mającego przynieść im niewolników i względy Rogatego Szczura. Ich celem jest zbadanie dróg inwazji, odkrycia potencjalnych sojuszników oraz wywołanie waśni wśród ludzi – mieszkańców Oberseert.

Został on nadesłany na konkurs Erpegowego Piekiełka "Letnia gawęda". 
Podobnie jak większość fanów RPG swoją przygodę rozpoczynaliśmy właśnie od WFRP. Pomimo upływu lat znajome zasady i mroczny, klimatyczny świat wciąż przyciągają do siebie. Jeśli chodzi o projekty konkursowe to Tzeentch nie był dla nas łaskawy, ale wierzymy że jeszcze się to zmieni.